Befektetői Napot tartott a Magyar Telekom

A Magyar Telekom felsővezetése a ma első ízben, hagyományteremtő céllal megtartott Befektetői Napon részletes betekintést adott a vállalat stratégiai és pénzügyi céljaiba a befektetők és elemzők részére. Christopher Mattheisen vezérigazgató és a vállalat vezérigazgató-helyettesei előadásaikban megerősítették: a Magyar Telekom továbbra is sikeres erőfeszítéseket tesz azért, hogy kezelje a piaci és a működési környezetéből eredő kihívásokat. 

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója és a vállalat vezérigazgató-helyettesei a Befektetői Nap keretében friss információkat adtak a vállalati stratégiáról, és ismertették a vállalat rövid- és középtávú pénzügyi céljait és kilátásait. A felsővezetők előadásaikban megerősítették: a Magyar Telekom továbbra is sikeres erőfeszítéseket tesz azért, hogy kezelje a piaci és a működési környezetéből eredő kihívásokat. A vállalat a nemzetközi összehasonlításban is rendkívüli mértékű többletterhek mellett is elkötelezett, hogy beruházásaival és fejlesztéseivel hozzájáruljon a fogyasztói jóléthez, a vállalkozások versenyképességének javításához, valamint a fenntartható gazdasági növekedéshez. 

A 2012-ben elért bevételi trendfordulót követően – amely már önmagában is kiemelkedő eredménynek számít – a Magyar Telekom előrejelzései szerint a bevételek 2017-re mintegy 2%-os évesített növekedési ütemmel emelkednek. Bár a Csoport EBITDA 2014-ben még várhatóan továbbra is csökkenni fog, 2017-re az EBITDA meghaladja majd a 2013-as  szintet. Emellett a beruházások (CAPEX) további mérsékelt csökkentése várható. Tükrözve az EBITDA fordulatot, a Magyar Telekom arra számít, hogy 2015-től kezdődően a szabad cash flow is javulni fog, és 2017-re már meghaladja a 2012-es szintet. Ekkorra a Magyar Telekom teljes fordulatot ér majd el pénzügyi teljesítményében. 

A Magyar Telekom ezeket az eredményeket úgy éri el, hogy folytatja a már korábban megkezdett transzformációs folyamatot,  azaz integrálja az olyan tevékenységeket, mint a rendszerintegráció és az IT, a biztosítás, az energia, illetve szélesíti készülékválasztékát. Azzal, hogy kiegészítő, illetve kapcsolódó szolgáltatásokkal bővíti hagyományos alaptevékenységeit, a Magyar Telekom képessé vált egyedi ügyfélélményt biztosítani, ami a Társaság és előfizetői részére egyaránt értéket teremt. Ezt igazolja a bevételi trendforduló és a növekvő piaci részesedés is. Azáltal, hogy továbbra is folytatja ezt a stratégiát, a Magyar Telekom diverzifikált szolgáltatóvá tud válni a 2017-ig tartó időszakban.

A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban

Népszerű bejegyzések