Turisztikai közlemények




Ausztriában 44 programmal folytatódik az UngarischeART magyar rendezvénysorozat
Az ausztriai magyar külképviseletek (Nagykövetség, Balassi Intézet, Magyar Turizmus Zrt.)összefogásában 2013 szeptemberétől az év végéig 44 közös szervezésű rendezvény népszerűsíti Ausztriában hazánkat, a magyar kultúrát és a főbb turisztikai attrakcióinkat. Elkészült a programsorozatot részletesen bemutató UngarisheArt (magyar módra) című kiadvány, amelyet a közeljövőben ismertetnek az osztrák sajtó előtt Bécsben. Az immár hatodik alkalommalmegvalósuló, sikeres összefogásnak köszönhetően a magyar intézetek közötti szinergiákat kihasználva, egységes és átfogó képet kaphatnak az osztrákok Magyarországról. AzMT Zrt. stratégiai célkitűzésénekmegfelelően, az Ungarn GrossARTig (Magyarország nagyszerű) turisztikai kampányt is erősítve több,turisztikai szempontból is releváns téma kerül terítékre az idei év második felében is. A félév kiemelt eseménye az október 3-án Bécsben megrendezésre kerülő Nagy Magyar Turizmusnap, amely az osztrák és a magyar turisztikai szakma legrangosabb éves találkozási fóruma. Az idei turizmusnapon Budapest és környéke, valamint az észak-magyarországi turisztikai szolgáltatók mutatják be aktuális ajánlataikat. A rendezvényhez kapcsolódóan kerül sor Tarlós István és Michael Häupl budapesti- és bécsi főpolgármesterek találkozójára. Ugyancsak érdekes színfoltja a programfüzetnek a magyar diaszpóra körében indított turizmus-mozgalom(www.facebook.com/rwr.ungarn), amelynek jegyében nyereményjáték indul a programfüzeten keresztül. A részletes programokat tartalmazó „Ungarische Art" című kiadvány programlistája letölthető az MT Zrt. külképviseleti honlapjának a startlapjáról: www.ungarn-tourismus.at.

Izraeli lapok népszerűsítik Magyarországot
Június elején izraeli újságírók látogattak hazánkba a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében egy tanulmányút keretében. Az út sikerességét bizonyítja, hogy sorra jelennek meg a többoldalas írások Izrael vezető napilapjaiban és online lapokban (Yedioth Aharonot, Haaretz, Globes). A fotókkal gazdagon illusztrált írások mindegyike pozitívan nyilatkozik Magyarországról, és sorra veszik hazánk turisztikai értékeit.
A program szervezői az ötnapos tanulmányút során nem csak Magyarország hagyományos turisztikai vonzerőire, hanem modern, trendi turisztikai kínálatunkra, valamint a zsidó kultúra kincseire is felhívták a zsurnaliszták figyelmét. A csoport szállásáról a Le Méridien Budapest szálloda gondoskodott. A látogatóknak lehetőségük nyílt megtekinteni egy lovas show-t Lajosmizsén, új élményeket szerezni a zamárdi és mátraházi kalandparkban és részt venni egy borkóstolón a Szépasszony-völgyben. Megtekintették a Halászbástyát, az Esterházy-kastélyt, valamint Eger történelmi belvárosában is tettek egy sétát. Természetesen több zsidó örökségi helyszínt is felkerestek az út során, meglátogatták Budapesten Európa legnagyobb zsinagógáját és a soproni Ózsinagógát is.
Pécsről ír egy szingapúri napilap
A Magyar Turizmus Zrt. szingapúri képviselőjének jelentése szerint újabb pozitív hangvételű cikk jelent meg hazánkról egy szingapúri napilap utazási mellékletében. Az írás középpontjában Pécs áll: az író bemutatja a város történelmét, főbb nevezetességeit, kiemeli középkori és modern építészeti szépségét, valamint az olvasó figyelmébe ajánlja az ókeresztény sírkamrákat is.
A Szingapúrban folytatott aktív piaci tevékenységért az MT Zrt. délkelet-ázsiai piacért felelős nemzetközi piacfejlesztési menedzsere Vas Mária felel 2012 januárja óta. A térségben mutatott számos aktivitásnak köszönhetően már több, hasonlóan pozitív, dicsérő írás jelent meg hazánk turisztikai kínálatáról, ami mutatja, hogy Magyarország egyre intenzívebben jelen van a szingapúri piacon.
 
Hazánk a futóturizmus kedvelt célpontja
A magyarországi futóturizmus az utóbbi években óriási lendületet kapott. Budapest a nemzetközi futóturizmus 3. legnépszerűbb kelet-közép európai úti célja, a margitszigeti futókör a világ öt legszebb, futásra javasolt terepének egyike. A CNN online, a világ 70. legolvasottabb honlapja a maratonokat javasló elemző írásában 2013 októberére a budapesti maratont ajánlja a világ figyelmébe. A Magyar Turizmus Zrt. a Budapesti Sportirodával (BSI) közös tanulmányutat szervezett az idei Budapest Félmaraton idejére, melynek célja Budapest mint az egyik legszebb maratoni útvonalhelyszín népszerűsítése volt a futótársadalom körében.
A tanulmányútra 5 országból érkeztek újságírók olyan szakmai lapoktól, mint a spanyol Corricolari es Correr, az osztrák Bio Magazine, a német Bayerishe Laufsmagazin, a szlovén TEK és a román Ro Club Maraton. Az újságírók városnézés keretében ismerkedhettek a félmaraton útvonalának turisztikai látnivalóival, így a másnapi versenyen már a jól ismert utcákon futhatták le a távot. A Magyar Turizmus Zrt. az októberi Budapest Maratonra is közel 10 fős újságíró csoportot lát majd vendégül.
A Balaton promóciója Németországban
Az utószezon német vendégéjszakáinak növelése céljából az MT Zrt. németországi képviselete és stratégiai partnere a PA Touristik, az FTI-vel közösen két héten át népszerűsíti a Balatont szeptember első felében. Az akcióban azon balatoni szállodák vesznek részt, melyek mind a müncheni székhelyű utazásszervező, mind pedig a mein-weg-nach-ungarn.de programjában szerepelnek. Az FTI ugyanis a híres nyugat-magyarországi fürdők után ebben az évben először a Balatont is felvette kínálatába. A két hétig tartó akció során a havonta mintegy 224.000 látogatót számláló FTI honlapon egy banner hívja fel a figyelmet Magyarországra. Erre kattintva pedig egy direkt foglalási lehetőséget is kínáló Balaton mikrosite-ra jutnak el az érdeklődők. S hogy a Balaton iránt az FTI hagyományos célcsoportja mellett újabb célcsoportok érdeklődését is sikerüljön felkelteni, az online megjelenést Balaton spotok is támogatják, mégpedig a német nyelvterület legnagyobb utazási televíziójában, a Sonnenklar tv-ben. A 35 másodperces reklámfilm naponta négyszer a Balaton szerteágazó turisztikai kínálatára, valamint egy konkrét ajánlat bemutatása révén az FTI honlapjára és ezáltal számos más magyarországi ajánlatra is felhívja az érdeklődők figyelmét.
A Sonnenklar utazási televízió nagy népszerűségnek örvend a német nyelvterületen. Ausztriában, Németországban és Svájcban összesen 32,3 millió háztartásban fogható, 7 millió ügyfele, naponta pedig átlagosan 550 ezer nézője van. A célcsoport kifejezetten érdekes számunkra: 58% 41-60 év közötti, 57% rendszeresen foglal a tv ajánlataiból, 31,1% 3.000 eurónál magasabb havi jövedelemmel rendelkezik, 22,1% pedig orvos, vállalkozó vagy vezető.

Népszerű bejegyzések