Nincs jobb a Gravitációnál
Ezen a héten az egész világ a súlytalanság körülményei között élt. Alfonso Cuarón különleges 3D-filmje, a Gravitáció (Gravity, már a mozikban) egyszerre aratott elképesztő kritikai és közönségsikert, sőt, a legnehezebb terepen is győzött: a filmes kollégákat is meghódította. James Cameron például „minden idők legjobb űrfilmjének" nevezte a történetet, melyben Sandra Bullock és George Clooney marad magára és sodródik a csillagok között.
Az Egyesült Államokban több mint 3.500 moziteremben kezdték vetíteni a Gravitáció-t, és a hétvégén több mint 55 millió dollárért vettek rá jegyet: októberben még soha nem mentek az USA-ban ennyien moziba. Öt nappal a premier után az alkotók újra ünnepelhettek, ezúttal a világszerte összegyűlt első 100 millió dollár bevételt. Ebből 68,5 millió az Egyesült Államokban, 35,8 millió pedig a világ Észak-Amerikán kívüli filmszínházaiban jött össze.
A film itthon is csillagászati eredményeket ér el: egyetlen hétvége alatt majd 40.000 néző volt rá kíváncsi, egy hét alatt pedig közel 55.000 néző élte át a csodálatos űrtörténetet. Közülük nagyon sokan voltak, akik a 3D élményt is keveselték, és az IMAX-moziban nézték meg a szokatlanul látványos művet.
A teljes anyag elérhető a Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban