Fordulópont filmpremier Fa Nándorral

Egy különleges premieren találkozhatott a közönség a Fordulópont című mozifilmmel, melynek főszerepét, a nagysikerű Életrevalók sztárja, Francois Cluzet alakítja. A film, egy a Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyen induló versenyzőről és az ő különleges kalandjairól szól. A november 18-án tartott premier vendége, a legismertebb magyar óceáni vitorlázó, Fa Nándor volt, aki már kétszer is rajthoz állt a filmben is szereplő versenyen, így nála hitelesebben aligha tudná bárki is méltatni a filmben látottakat.

Egy rendhagyó, a vitorlázás szerelmeseinek szervezett nyilvános vetítésen került bemutatásra a Francois Cluzet főszereplésével készült Fordulópont című film november 18-án este a Puskin Moziban. A film vendége, a legismertebb magyar óceáni vitorlázó, Fa Nándor volt, aki már két alkalommal indult a filmben is látható Vendée Globe versenyen, és az első indulásakor az 5. helyen ért célba. Ő az első nem francia versenyző, aki ennyire előkelő helyen végzett, és mindezt az első versenyén. A vetítést követően Fa Nándor egy pódiumbeszélgetés keretében osztotta meg élményeit a filmről.
Az első kérdés szinte magától adódott: valóban ilyen belülről a Vendée Globe verseny, amint ahogy a filmben is látható?
Nem könnyű megszólalni a film után, mert eddig kétszer indultam a versenyen, de most a filmet látva, olyan érzés, mintha a harmadikról tértem volna vissza – kezdte válaszát érzelmektől megindult hangon Fa Nándor. –Nagyon nagy élmény volt végignéznem a filmet, mert a verseny minden nehézségét és szépségét visszaadta. Egészen különleges élmény volt, és remélem nem csak nekem. Rögtön az elején szeretnék köszönetet mondani azoknak, akik elkészítették ezt a filmet, fantasztikus munka lehetett, és külön köszönöm azoknak is, aki a magyar nézők számára is elérhetővé teszik az élményt. Kicsit elszoktunk már az ilyen tiszta és szép filmektől, ahol nem a több tonna robbanóanyag és a hatásvadász elemek dominálnak, hanem a természet szépsége és az emberi érzelmek."
A Vendée Globe a világ legnagyobb figyelemmel kísért szóló vitorlás versenye, amelyet 1989 óta rendeznek meg négyévenként. A vitorlázók körében azért bír jelentős presztízzsel, mert az igen nehéz útvonalat – Franciaországból indulva Afrika partjainál délre, az Indiai óceánon át, Ausztrália és Új-Zéland déli partjai felől megkerülve a Horn-fokot, vissza Franciaországba – egyedül kell teljesíteni kikötés nélkül. Fa Nándor határozott célja, hogy a következő, 2016-ban startoló versenyen újra indul.
A legutóbbi rajtnál meglepetten láttam a filmben szereplő hajót, amely különleges felszereltséggel kikötő egy elkerített részén, és nem a versenyen indulók között állt. Nagyon érdekelt, hogy mire készülnek vele, így azonnal megkerestem a hajó tulajdonosát, aki jó barátom, és örömmel újságolta, hogy filmet forgatnak a hajón a versenyről. Így nekem már akkor, mondhatom első kézből, voltak értesüléseim a filmről és az sem ért meglepetésként, hogy a startjelet a film főszereplője adta meg a mezőnynek. Azóta amennyire tudtam, követtem a film alakulását, de az igazat megvallva, nem reméltem, hogy Magyarországon is bemutatásra kerül. A film maximálisan azt adta vissza nekem, aki jártam a film helyszínein az óceánokon, amit a legvérmesebb álmaiban reméltem."
A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban

Népszerű bejegyzések