Infonapló

2013. december 27.

Az online vásárlók visszatérnek a boltokba

Tavaly az internetes vásárlások világszerte ezermilliárd dolláros csúcsot döntöttek, volumenüktovábbra is gyorsabban növekszik, mint a bolti eladásoké. A szakértők szerint a trend továbbfolytatódik, csak egy kicsit másképpen.

Az online áruházaknak kétségtelenül megvan az az előnyük, hogy képesek tanulni a vásárlók korábbi választásaiból, miközben a valódi boltok viszonylag kevés információhoz jutnak afogyasztók szokásairól, és árban is nehezen veszik fel a versenyt az online üzletekkel.
Öt év múlva azonban a személyes vásárlás, néhány új innovációnak köszönhetően, újra népszerűvé válik. Az igazán felkészült kereskedők egyre ügyesebben élnek majd boltjukközelségének előnyével, s azzal, hogy az áru a vásárló számára helyben, azonnal elérhető. A fogyaszónak kínált digitális élmény a személyes vásárlás élményével egészül ki: egyre több kereskedő fogja az internetről odairányítani a vevőt, ahol a valóságban is láthatja, megtapogathatja a terméket.
Öt éven belül az eladók a Watsonéhoz hasonló okos technológák segítségével válhatnak szakértőjévé minden egyes árucikknek, ami a boltban kapható. Az "augmented reality" és a nemrég az alkalmazásfejlesztők előtt is megnyitott Watson platform hatékonyabb, gyorsabb üzleten belüli böngészéssel és a fogyasztói élményt fokozó technológiai megoldásokkal segítimajd a vásárlást. A vevő még azelőtt, hogy belépne az üzletbe, megadhatja vásárlási preferenciáit, hogy aztán odabent mobiltelefonját használja a megfelelő árucikk felfedezésére, majd további interakciókra. A boltokból valódi showroomok lesznek, hatalmas érintőképernyőkkel és a vevőt megszólító termékekkel.

Az üzleteket – közelségük, könnyű elérhetőségük miatt – a vásárlók azonnali felvevőhelyként használják majd, ahelyett, hogy kivárnák az online webshopok kétnapos szállítási határidejét.
Mivel a felhőtechnológiákkal támogatott mobileszközök segítségével bármikor, bárhol megoszthatjuk egymással hogy mit gondolunk bizonyos márkákról, hol tartózkodunk és kikkel tartunk rendszeres kapcsolatot, az ilyen információk ismeretében a kereskedők is nagy pontossággal tudják majd megjósolni, hogy vevőjük mire vágyik. A bolt így szép lassan személyre szabott élményt kínáló vásárlási célponttá alakul.