Velünk tanul az osztályterem, okos analitika segíti a tanárokat

Világszerte egyre nagyobb problémát jelent a megfelelő színvonalú oktatás hiánya – becslések szerint három felnőttből kettő nem rendelkezik középiskolai szintű képzettséggel. Ezen változtat hamarosan a jövő technológiája. A jövő tantermei olyan eszközökkel lesznek felszerelve, melyek segítségével a pedagógusok jobban, mélyebben megismerhetik diákjaikat, és az óvodától az egyetemig bezárólag személyre szabott tantervvel készülhetnek fel oktatásukra. A tanítás tehát okos osztálytermekben zajlik majd, amelyek megtanulnak és értékelnek minden fontos információt a diákokról: teszteredményeket, jelenléti ívek adatait, az e-learning platfomokon való részvételt és teljesítményt. A tanárokat kifinomult analitika segíti majd, hogy nyomon követhessék a tanulás mérföldköveit és eldönthessék, melyik diákkal kell többet vagy másképpen foglalkozni.A rendszer a személyes tanulási szokásokat és stílust figyelembe véve ad tanácsot az oktatóknak, hogyan segítsenek a diákoknak megbirkózni a legnagyobb akadályokkal. Kiemelt szerepet kap majd a gamification, azaz a tanulás játékosítása is – nemcsak az általános iskolákban, a felsőoktatásban is.

Az IBM tudósai már meg is kezdték a tantermek felokosítását. Az amerikai Gwinnett megye általános iskoláiban pilot program keretében kísérleteznek big data analitikával és a fenti oktatási technológiákkal. A program célja, hogy hasonlóságokat, mintázatokat fedezzenek fel a gyerekek tanulási szokásaiban, és megpróbáljanak előrejelzésket adni a tanulók teljesítményére és szükségleteire vonatkozóan. Később ezek ismeretében tudnak majd speciális tananyagot és tanítási technikákat javasolni az intézményeknek.


A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban


Népszerű bejegyzések