2014. február 24.

A csábítás művészévé kell válnia a hazai munkaadóknak?

Egyre nehezebben találnak a vállalatok megfelelő munkaerőt, miközben a regisztrált álláskeresők száma harmadára csökkent, a bejelentett üres álláshelyek száma pedig másfélszeresére nőtt a 2014. januári statisztikák szerint. Magyarország idén először csatlakozik a világ legnagyobb, munkavállalók körében végzett felméréshez, amely a munkahely-választási motivációkat is vizsgálja.
A Nemzeti Fejlesztési Szolgálat adatai szerint évek óta nagy átfedés van a munkanélküliek körében keresett állások és a vállalatok által igényelt munkaerő között. A 2012-es éves összesítés szerint például az álláskeresőknél a harmadik legnépszerűbb foglalkozási kör az általános irodai adminisztráció volt, miközben ez volt a kilencedik leggyakrabban meghirdetett pozíció is. Ennek ellenére a hivatal helyzetképében leszögezi: Magyarországon egyszerre van jelen munkaerőhiány és munkaerőtöbblet.
A Randstad Hungary adatai szerint a cégek mintegy 40 százaléka keresett aktívan új munkaerőt a közelmúltban. „Az utóbbi időszakban a tapasztalataink szerint számos területen nőtt a munkaerőigény, bár a legkeresettebbnek most is az informatikai, mérnöki és gazdasági szaktudás számít a diplomások között" – mondta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.
Döntő a cégek vonzereje
Baja Sándor szerint ebben a munkaerő-piaci környezetben azok a vállalatok tudják leginkább növelni a versenyképességüket, amelyek a leghatékonyabban csábítják magukhoz, és hosszú távon is képesek megtartani a legjobb munkaerőt. „Az állások pályázását és a munkahelyváltást meghatározó motivációkat globális szinten évek óta vizsgáljuk. Tavaly a világ 18 országának összesített eredményei szerint nőtt a versenyképes fizetés ösztönző ereje, de továbbra is a hosszú távú biztonságot nyújtó lehetőség motiválta legerősebben a munkavállalókat. Idén már a magyar munkavállalók véleményéről is pontosabb képet kapunk" – mondta a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.
Magyarország ugyanis 2014-ben csatlakozik a Randstad Award kutatáshoz, amely a világ legnagyobb független felmérése a vállalatok munkavállalói megítéléséről és összesen 23 ország munkaerőpiacát vizsgálja. A Randstad megbízásából a belga ICMA csoport által végzett kutatás hazánkban több mint ötezer munkavállaló véleménye alapján elemzi a munkavégzést érintő kérdések mellett a 75 legnagyobb munkaadó imázsát. „Szakmailag többek között a generációs különbségekre vagyunk kíváncsiak, hiszen egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy eltérően kell megszólítani a fiatal tehetségeket és a már nagy tapasztalattal rendelkező szakembereket" – tette hozzá Baja Sándor.
A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban

A Telekom rövidfilmet készített az Alzheimer világnap alkalmából

A demencia Európa szerte több mint 7 millió, Magyarországon nagyjából 250 ezer embert és környezetüket, családjukat érinti nap, mint nap...