2014. március 20.

Projekt Morpheus

A GDC 2014 amerikai játékfejlesztői konferencián leleplezett új headset kiegészítő a játékok virtuális valóságába helyezi a felhasználókat, amellyel eddig soha nem tapasztalt szintre emeli a játékélményt.
 
A Sony Computer Entertainment (SCE) 2010 óta dolgozik a „Projekt Morpheus" (Morpheus) névre keresztelt fejlesztésen, amellyel a játékosok úgy érezhetik majd, hogy fizikailag is jelen vannak a játékokban. A fejre helyezhető képernyő a PlayStation® kamerával együttműködve oly módon hozza létre az egyedülálló virtuális valóság élményét, hogy a játékos szeme elé vetített kép a fejmozgást követve valós időben változik. A Morpheus reprodukálni fogja a játékos kezét, a benne tartott PlayStation®Move kontrollert pedig a játékban használt eszközre, így olyan érzetet fog kelteni, mintha valóban ő maga harcolna az ellenséggel, például egy kard segítségével.
 
A Morpheus alkalmazza a Sony Computer Entertainment egyedi fejlesztésű 3D audió technológiáját is, amellyel a hang nemcsak körben, hanem alulról és felülről is hallható lesz, így élethűen ad majd vissza olyan hangokat, mint például a játékos léptei vagy a felette elrepülő helikopter. A hangrendszer emellett szintén követni fogja a fejmozgást, amely tovább fokozza a valóságérzetet a 360 fokos virtuális világban.
 

A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban

Magyarországon is debütál a Xerox fehér száraz tintája

A digitális nyomtatás bővülésének immár semmi sem szab határt. A neves kutatócég, az InfoTrends előrejelzése szerint a technológia éves össz...