Visszaáll azütemes menetrend a szegedi vasútvonalon

A korábbi menetrendi struktúra visszaállításáról a próbaüzem lejártát követően a vasúttársaság kezdeményezése alapján született döntés. Április ötödikétől a tavalyi menetrend szerint közlekedteti vonatait a MÁV-START Budapest és Szeged között. A megállás nélküli InterCity-járatok helyett így újra IC- és gyorsvonati részekből álló vegyes szerelvények szállítják majd az utasokat órás ütemben. Megszűnnek a Kőbánya-Kispesttől Kecskemétig beállított betétjáratok, a Televonatokkal azonban a továbbiakban is számolhatnak a két nagyváros között utazók.

A vonalon a decemberi menetrendváltástól legfeljebb félévesre tervezett próbaüzemben indultak csak a két végállomáson megálló, étkezőkocsival közlekedő InterCity-vonatok. A módosítások mellett megmarad a Debrecen-Nyíregyháza felé már népszerűnek bizonyult, a szegedi vonalon a tavalyi év végén bemutatkozó Televonat szolgáltatás. Az iskolai tanítási rend szerint vasárnaponként közlekedő járatokon a továbbiakban is kedvezményes áron, helybiztosítással, gyorsított menetidővel vehetőek igénybe Flirt motorvonatok Szeged felé.

A 2019/2020-as menetrendben másutt bevezetett kedvező változások érvényben maradnak. A személyszállító vasúttársaság december közepe óta Budapest és Sátoraljaújhely között 35 perccel, Budapest és Zalaegerszeg között 34 perccel, Győr és a Balaton között közel 30 perccel, Pécs és a főváros között 13 perccel gyorsabb eljutást biztosít a vonaton utazóknak. Veszprém és Zalaegerszeg felé a fokozatosan forgalomba álló, magasabb komfortfokozatú IC+ kocsik teszik még vonzóbbá, versenyképesebbé a vasutat.

A vasúttársaság a megrendelő innovációs tárcával közösen a jövőben is folyamatosan vizsgálja a főváros és a vidéki megyeszékhelyek közötti vasúti szolgáltatási kínálat javításának lehetőségeit.


Népszerű bejegyzések