Felkészülés a jövő munkahelyeire


Az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) az egyik legvitatottabb innováció volt. Megváltoztatja a gondolkodásunkat arról, hogy mikor, hol és hogyan dolgozunk, valamint milyen készségekre van szükségük a munkavállalóknak ahhoz, hogy egy intelligens gépekkel és kognitív számítástechnikával teli világban boldoguljanak. De ez egy hatalmas figyelmeztetéssel jár. Hogyan fogja ez érinteni a munkahelyeket és a megélhetést? És milyen lépéseket tehetünk most annak érdekében, hogy felkészítsük a munkaerőt, és ellássuk őket azokkal a készségekkel és ismeretekkel, amelyekre szükségük lesz a sikerhez egy digitálisabb, automatizáltabb és gyorsabb ütemű munkaerőpiacon?

Az IMF nemrégiben becsülte, hogy a munkahelyek csaknem 40%-át érinti majd az AI. Ez a hatás azonban országonként eltérő a jövedelmi szinttől függően. A fejlett gazdaságokban a munkahelyek körülbelül 60%-át érintheti az AI, míg a feltörekvő piacokon ez az arány 40%, az alacsony jövedelmű országokban pedig 26%. Bár a feltörekvő és fejlődő gazdaságokban az AI rövid távú zavarai alacsonyabbak, fennáll annak a kockázata is, hogy ezeknek az országoknak a munkavállalói lemaradnak a lehetséges előnyökről.

A politikai döntéshozóknak az AI-vel átitatott gazdaságot szem előtt tartva kell priorizálniuk a készségalapú képzést. A múlt sikeres gazdaságai, mint Németország, Dél-Korea, Szingapúr és Japán értékes tanulságokkal szolgálnak. Ezek az országok a mérnöki kiválóságra, a műszaki innovációra és a robusztus műszaki képzésre helyezték a hangsúlyt gazdaságuk fellendítése, a munkavállalók foglalkoztathatóságának javítása és a globális gazdaságban való versenyképességhez szükséges készségek biztosítása érdekében.

Az átképzéshez az érdekelt felek együttműködésére van szükség

Az AI korában az iparági részvétel és az együttműködésen alapuló megközelítések kulcsfontosságúak a hagyományos felsőoktatás és a munka valósága közötti szakadék áthidalásához. A munkavállalóknak gyakorlati tapasztalatokra van szükségük a legkorszerűbb technológiákkal. Az oktatóknak és az oktatási intézményeknek újra kell gondolniuk a tanulási útvonalakat, és olyan tanulási programokat kell kidolgozniuk, amelyek összhangban vannak a mai munkaerőpiac technikai és gyakorlati valóságával. Egyes esetekben a hagyományos oktatási hiteleket és formátumokat újra kell gondolni és frissíteni kell. Az összes érdekelt félnek együtt kell működnie az új készségigények azonosítása és a munkavállalók nagyszabású és gyors átképzésének és továbbképzésének fenntartható modelljeinek kialakítása érdekében.

Partnerségek kialakításával és a humán tőkébe való befektetéssel a feltörekvő és fejlődő gazdaságok kiemelkedhetnek a szegénységből, és élénkebb, méltányosabb és modernebb gazdaságokká alakulhatnak át. A Nemzetközi Pénzügyi Társaság (IFC) segíthet ebben. Mély szakértelemmel rendelkezünk, és több mint 2,4 milliárd dollárt fektettünk be a feltörekvő piacok oktatásába. Nagy befektetők vagyunk a magas foglalkoztatású iparágakban, mint a gyártás, az agrobiznisz, a gyógyszeripar és az egészségügy. Évtizedes tapasztalattal rendelkezünk az erőforrások mozgósításában és az érdekelt felek összehozásában a rendszerszintű megoldások létrehozása érdekében. Elkötelezettek vagyunk a feltörekvő piacok készségigényeinek megfelelő, skálázható képzési megoldások azonosítása és támogatása mellett.

Az emberi tőke ápolása elengedhetetlen egy virágzó jövő szempontjából. Új megközelítésekre van szükség a gyors és folyamatos át- és továbbképzéshez. Az online tanulási platformok, a mikro-kredenciálisok, valamint az oktatási intézmények és az ipar közötti együttműködési kezdeményezések támogathatják ezt a törekvést, és felgyorsíthatják az átmenetet egy zöldebb, hatékonyabb és befogadóbb világ felé, ahol a munkahelyek és a készségfejlesztési lehetőségek könnyen elérhetők.

(Eredeti cikk: freethink.com)

Népszerű bejegyzések