Versenyképesség a mesterséges intelligencia korában


Ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia (MI) területén versenyképes maradjon, nem elég csupán lépést tartani a trendekkel - hosszú távú stratégiára is szüksége lesz. Az MI egy predikciós gép, minél többet tanítja a saját adatain, annál pontosabbak lesznek az előrejelzései. Fontos, hogy a tágabb iparági környezetet figyelembe véve határozza meg az MI-célokat. Az MI-előny kiélezésének kulcsfontosságú stratégiái közé tartoznak a "tesztelés és tanulás" projektek, valamint az agilis módszertanok alkalmazása. Gondolja át, milyen hosszú távú célokat szeretne elérni az MI segítségével, és igazítsa ezeket az általános üzleti stratégiájához. Nézze meg, mi zajlik a tágabb iparágban, mit csinál a konkurencia, és mik az ügyfelek elvárásai. Gondoskodjon róla, hogy legyenek jövőálló MI-készségek a szervezet stratégiai pontjain. Az MI hosszú távú alkalmazásához kiváló tehetségekre lesz szüksége, bővítenie kell a csapatát adattudósokkal, MI-specialistákkal, üzleti elemzőkkel és projektmenedzserekkel.

Agilis módszertan az MI projektek hatékony kezeléséhez

A kísérleti projektek után gondolkodjon a skálázhatóságról. Az MI-képességek bővítésének és az ügyféligényekhez való alkalmazkodásnak legegyszerűbb módja az agilis módszertanok bevezetése. Az agilis munkavégzés segít eligazodni a változások és a bizonytalanság között, gyorsabban dolgozni és hatékonyabban bővíteni. Kulcsfontosságú a siker mérése is. Az OKR-ek (célok és kulcsfontosságú eredmények) vagy a hagyományosabb KPI-k (kulcsfontosságú teljesítménymutatók) használatával világosabb képet kap arról, mi működik és hol található a befektetés megtérülése. A rendszeres nyomon követés és értékelés hosszú távon is a helyes úton tartja.

Adatvezérelt döntéshozatal és piaci előrejelzés

Az MI segítségével okosabb és megalapozottabb döntéseket hozhat, a vállalkozás minden területéről gyűjtött adatokat cselekvőképes betekintésekké és adatvezérelt eredményekké alakíthatja. Minél többet tanítja az MI-t az adatain, annál pontosabbak lesznek az előrejelzések. Képzelje el, milyen hatással lehet a vállalkozására, ha látja a jövőt! A piaci trendek és a vásárlói magatartás előrejelzésével optimalizálhatja a működés minden részét. Gyorsabban reagálhat a piaci és az ügyféligények változásaira. A gazdasági körülményektől függő fordulatok, valamint az új bevételi források és lehetőségek feltárása segít megvédeni a vállalkozását a turbulens piactól, és piaci vezetőként pozicionálhatja magát.

Személyre szabott ügyfélélmény és költséghatékony marketing

Ahogy a generatív MI fejlődik, egyre személyre szabottabb, gördülékenyebb ügyfélélményt nyújthat. Felgyorsítja az ügyfélszolgálatot a kiváló minőségű chatbotokkal, és csökkenti a marketingkampányok költségeit az MI által generált képekkel, tartalmakkal és hirdetésekkel. Az MI kiaknázása és a hosszú távú nyomon követése a legjobb stratégiai megközelítés lehet ahhoz, hogy folyamatosan az élen maradjon. A jövő megjóslásának képessége minden vállalkozás számára hatalmas versenyelőnyt jelenthet. 
  (Eredeti cikk: bigthink.com)

Népszerű bejegyzések