Az éttermek mesterséges intelligenciát használnak: az AI a vendégek élményét javítja és az értékesítést növeli

Az éttermek, mint például a Panera és a Chipotle, mesterséges intelligenciát használnak az ételek előkészítésének és rendelésének egyszerűsítésére. A technológia még nem érte el a nagyobb láncokat, de lehetőséget nyújt a feladatok automatizálására és az éttermi dolgozók számára, hogy értékesebb élményt nyújtsanak a vendégeknek. Az elemzők szerint a fő előny az, hogy enyhíti a munkaerő kihívásait a szűkös munkaerőpiacban. A Nemzeti Éttermi Szövetség szerint a szektor 2023 végéig 500 000 új munkahelyet teremt, de jelenleg csak egy álláskereső jut két nyitott pozícióra. A TD Cowen becslése szerint a hangvezérelt mesterséges intelligencia akár 15%-kal is növelheti az értékesítést az ajánlásokon keresztül, valamint 10 másodperccel gyorsíthatja a kiszolgálási időt. Az ágazati változás hasonló a harmadik fél által nyújtott szállítási szolgáltatások megjelenéséhez öt évvel ezelőtt, mielőtt minden jelentős étteremláncnál elterjedt volna - mondta Andrew Charles, a TD Cowen fogyasztói és éttermi igazgatója. Azonban még mindig akadályok vannak a széles körű elfogadás előtt. Sok nagy étteremláncnak meg kell győznie a franchise partnereket. A nyelvi akadályok és a menü finomságai bonyolultságot adhatnak a rendelési folyamathoz, amit az AI nem biztos, hogy képes kezelni. Ugyanakkor már elkezdődött a pilótaprogramok hulláma. A Carl's Jr. és a Hardee's anyavállalata, a CKE a múlt hónapban bejelentette, hogy az országos szintű AI integrációkat kíván bevezetni a Presto és az OpenCity AI partnereivel. A Yum! Brands az utóbbi években vezető szerepet vállalt az AI kihasználásában az üzemeltetés javítása érdekében, ideértve a Dragontail 2021-es felvásárlását, amely az ételek előkészítését és szállítását egyszerűsíti. A technológiát, amely automatizálja a konyhai folyamatokat, a sofőrök kiküldését és a vásárlói rendelések nyomon követését, az Egyesült Államokban 1000 Pizza Hut helyszínen, valamint további közel 3000 helyszínen használják világszerte. A cég az AI-t is használja a javasolt rendelési moduljához, amely tájékoztatja a menedzsereket a heti rendelendő termékmennyiségről. A McDonald's pedig 2021-ben eladta a McD Tech Labsot az IBM-nek, stratégiai partnerséget kötve az AI technológia bevezetéséhez a drive-thru sávokban. A McD Tech Labs, amelyet korábban Apprente néven ismertek, AI-t használt a drive-thru rendelések megértéséhez. Eddig a McDonald's bizonyos helyszíneken tesztelte a technológiát. A Del Taco is hangvezérelt AI-t használ a drive-thru rendelésekhez, a Wingstop pedig telefonon leadott rendelésekhez. A Panera Bread is befektetett a technológiába mind az előtérben, mind a háttérben. Az OpenCity AI-vel dolgozik a hangvezérelt drive-thru rendelésen, és a Miso Robotics-szal a kávé minőségének és hőmérsékletének ellenőrzésén dolgozik a termék következetességének növelése érdekében. A Chipotle, mint az étteremipar technológiai vezetője, szintén partnerkapcsolatban áll a Miso Robotics-szal, bemutatva a Chippy nevű robotikus chipkészítőjét, amely jelenleg egy Fountain Valley-i étteremben telepítve és chippek készítésében használatban van. Az AI segítségével a Chippy-t megtanították a márka pontos chip receptjének elkészítésére sóval és friss lime-lével. A következő verziója a Chippy-nek meghatározza a készítendő chipsek mennyiségét is. A vállalat az alkalmazásában is implementált AI-t az ajánlásokhoz, és kamera rendszereket használ a Cultivate Center tesztkonyhájában, hogy valós idejű adatokat nyújtson a szükséges termékmennyiségről a vásárlói forgalom alapján, hogy előrejelzőbb és kevésbé reaktív legyen. A vezető ügyfél- és technológiai tisztviselő, Curt Garner elmondta, hogy a remény az, hogy az AI és a robotika erősítse és javítsa az emberi élményeket az éttermeikben. "Segíti a személyzetet, a menedzsereket, a csapatot, hogy alkalmazkodjanak a jelenlegi környezethez, mint egy eszköz, de nem veszi ki őket a vendégek kiszolgálásából és az üzlet vezetéséből" - mondta.

Népszerű bejegyzések