Megkezdte működését az Európai Unió hetes számú vasúti árufuvarozási folyosója, amelynek létrehozása sikertörténet az Európai Unió versenyképes vasúti közlekedési hálózatának megteremtésében. Az unióban Rail Freight Corridor 7-ként (RFC-7) elnevezett, hét ország határain átnyúló folyosó Prága–Bécs/Pozsony–Budapest–Bukarest–Constanta, illetve Budapest–Vidin–Szófia–Theszaloniki–Athén útvonalon biztosítja a vasútvonalak akadálymentes átjárhatóságát, valamint a versenyképes vasúti árufuvarozási szolgáltatás megteremtését. Az irányító szerepet betöltő MÁV Zrt. másik nyolc európai vasúti pályahálózat-működtető és egy kapacitás-elosztó társasággal több mint két éven keresztül közösen készült fel arra, hogy az árufuvarozási folyosót kialakítsák. A korridorindítás órájában egy teherszállítmány számára kiutalták az első megrendelt menetvonalat a Prága és Kürtös (Curtici) közötti útvonalra.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére a korridorral kapcsolatos operatív feladatok irányítását a MÁV Zrt. végzi. A nemzeti vasúttársaság az elnöke a korridor – pályahálózat-működtető és kapacitás-elosztó vállalatok által alapított – ügyvivő testületének, és vezérli a vonatkozó uniós rendelet által meghatározott feladatok végrehajtását. A MÁV Zrt. aktív irányító szerepének köszönhetően a korridor létrehozásának előkészítése folyamatosan az ütemterveknek megfelelően haladt, és sikerült az uniós rendeletben előírt 2013. november 10-i határidőt betartani. A korridorindítás órájában a Prvá Slovenská Zelezničná vasúttársaság egy e célra létrehozott, speciális szoftveren megrendelte az első korridor menetvonalat, amelyet az egyablakos ügyintézési rendszer vezetője (Corridor One Stop Shop) néhány perc alatt kiutalt a társaság számára. A szlovák vállalat teherszállítmánya ezáltal megkapta az engedélyt, hogy Prágából, a folyosó négy országát érintve, a megadott útvonalon elinduljon a romániai Kürtösre (Curtici).
A teljes anyag elérhető a Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban