Forgalomba állt azúj belföldi, másodosztályú IC+

Ma délelőtt indult először útnak az első új, belföldi forgalomra szánt másodosztályú IC+ kocsi, ami a Göcsej IC járatán Zalaegerszegre közlekedik. Az első 20 nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi legyártását követően, 2019 augusztusában kezdődött el a hetven darab, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése.
 
A hetven darabos, belföldi forgalmú flotta harmincöt többcélú és harmincöt első osztályú járműből áll.  Január végéig a 20. „nyers" komplett kocsiszekrény készült el az összeállító készülékben, és 10 fényezett többcélú jármű szerelése, üzembe helyezése van folyamatban a szerelő soron. Három jármű készült el teljesen, ezek megkapták a próbaüzemi hatósági engedélyt, az első ma indult el Zalaegerszegre, holnaptól pedig a másik kettő is forgalomba áll. Az első három IC+ kocsi a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban közlekedik.
 
Az első 12 másodosztályú IC+ kocsi, a Göcsej és Bakony IC-kben fog járni. A következő három kocsi műszakilag február végére lesz kész, hatósági engedélyeztetésük márciusban várható, ezt követően állhatnak majd forgalomba.
 

A MÁV-START hosszú távú célja legalább 300 új IC+ kocsi legyártása a személyszállítási piac 2023-ban várható megnyitásáig. A tavaly decemberi kormányhatározat támogatja a vasúti személyszállítás ellátását biztosító járműpark fejlesztését, illetve a közszolgáltatás színvonalának javítását, ennek érdekében rendelte meg két ütemben 35+35 korszerű, nemzetközi forgalomban is használható IC+ vasúti személyvagon gyártását. Ez a hetvenes széria 31 milliárd forintból valósul meg, a vasúttársaság saját forrás mellett 15,3 milliárd forint kormányzati költségtérítést is kap.

Népszerű bejegyzések