Elindult az új típusú automaták próbaüzeme

Elkezdődött a MÁV-START új típusú jegy- és bérlet automatáinak 60 napos éles utasforgalmi próbaüzeme. Az összesen 13 automata tesztelése a Nyugati pályaudvaron, a Márvány- és Üvegcsarnokban, valamint a Keleti pályaudvaron, a 11-13. vágányok környezetében zajlik.

Az utasok visszajelzéseit a jegyértékesítési folyamat végén felugró QR kóddal elérhető online felhasználói elégedettséget mérő kérdőívvel vizsgálja a vasúttársaság. Az éles próbaüzemet követően, a gyártóval közösen kiértékelik a szakemberek a megszerzett tapasztalatokat. Ezután, várhatóan 2021. nyár végén kezdődhet meg a további 362 új típusú automata telepítése, amelynek keretében heti átlag 15 darabbal bővül a MÁV-START meglévő automata állománya 2022 februárjáig. A vasúttársaság régebben telepített automatái közül eddig több mint 60 frissült az új, MÁV Szolgáltató Központ által fejlesztett jegyértékesítő (JÉ) szoftverrel, amik szerte az országban, Pécstől Vácig, Gyulától Mosonmagyaróvárig teljesítenek szolgálatot.

Az új készüléket elsősorban a győri (1-es), az esztergomi (2-es), a szobi (70-es), a veresegyházi (71-es), a székesfehérvári (30a), a pusztaszabolcsi (40a), a hatvani (80a), a ceglédi (100a), az újszászi (120a), a lajosmizsei (142-es) és a kunszentmiklós-tassi (150-es) vasútvonalon telepítik. Közülük 100 kizárólag bankkártyás, míg 275 vegyes, kártyás és készpénzes fizetésre is alkalmas. A berendezések a korábbiaknál strapabíróbbak, korszerűbbek, magasszintű biztonságrendszerrel (kamera, riasztó, pénzfestés) rendelkeznek. Kiemelten fontos, hogy az elővárosból leszerelt eszközök, a szoftverfrissítés és karbantartás után, új helyszíneken, jellemzően a nagy utasforgalmú vidéki állomásokon és megyeszékhelyeken, valamint a balatoni vonalakon szolgálják tovább az utasok kényelmét. Az új automaták beszerzésének összköltsége az eszközökkel és kiegészítő költségekkel együtt 4,6 milliárd forint, amit saját forrásból finanszíroz a MÁV-START.

Népszerű bejegyzések