Az éttermek mesterséges intelligenciával egyszerűsítik az ételek előkészítését és rendelését

Az éttermek, mint például a Panera és a Chipotle, mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaznak az ételek előkészítésének és rendelésének egyszerűsítésére. A technológia még nem érte el a nagy láncok kritikus tömegét, de lehetőséget nyújt a feladatok automatizálására és az éttermi dolgozóknak a vendégekkel való értelmesebb élmény nyújtására. Az elemzők szerint a fő előny az, hogy enyhítheti a munkaerő kihívásait egy feszült munkaerőpiacban. A Nemzeti Étterem Szövetség szerint a szektor 2023 végéig 500 000 munkahelyet fog teremteni, de jelenleg csak egy álláskereső jut két nyitott pozícióra. Ráadásul a TD Cowen becslése szerint a hangvezérelt AI akár 15%-kal is növelheti az értékesítést a javasolt értékesítés révén, valamint akár 10 másodperccel is gyorsíthatja a szolgáltatási időket. Az ágazati változás hasonló a harmadik fél által nyújtott szállítási szolgáltatások megjelenéséhez öt évvel ezelőtt, mielőtt majdnem minden nagy étteremláncban elterjedt volna - mondta Andrew Charles, a TD Cowen fogyasztói és éttermi igazgatója. "Néhányan kipróbálták, mások gondolkodtak rajta, a legtöbben kísérleteztek vele" - mondta a harmadik fél által nyújtott szállítási szolgáltatásokról. "Szerintem van egy nyilvánvaló analógia a mai helyzethez, ahol nagyon hasonló, és ahogy továbbra is egyre szélesebb körben elterjed, itt is látni fogunk egy dominóhatást." Azonban még mindig akadályok vannak a széles körű elfogadás előtt - mondja Charles. Sok nagy étteremláncnak meg kell győznie a franchise partnereket. A nyelvi akadályok és a menü finomságai bonyolultságot adhatnak a rendelési folyamatnak, amit az AI talán nem tud kezelni. Közben már elkezdődött a pilótaprogramok hulláma. A Carl's Jr. és a Hardee's anyavállalata, a CKE a múlt hónapban bejelentette, hogy célja az AI integrációk országos bevezetése a Presto és az OpenCity AI partnereivel. A Yum! Brands az utóbbi években vezető szerepet vállalt az AI kihasználásában az üzemeltetés javítása érdekében, ideértve a Dragontail 2021-es felvásárlását, amely az ételek előkészítését és szállítását egyszerűsíti. A technológia, amely automatizálja a konyhai folyamatokat, a sofőrök kiküldését és a vásárlói rendelések követését, az Egyesült Államokban 1000 Pizza Hut helyszínen, valamint további közel 3000 helyszínen világszerte használatban van. A vállalat továbbá az AI-t használja a heti rendelendő termék mennyiségéről tájékoztató rendelési modulhoz. A McDonald's pedig eladta a McD Tech Labs-et az IBM-nek 2021-ben, stratégiai partnerséget kötve az AI technológia bevezetéséhez a drive-thru sávokban. A McD Tech Labs, amely korábban Apprente néven volt ismert, AI-t használt a drive-thru rendelések megértéséhez. Eddig a McDonald's bizonyos helyszíneken tesztelte a technológiát. A Del Taco is hangvezérelt AI-t használ a drive-thru rendelésekhez, ahogy a Wingstop is a telefonon leadott rendelésekhez. A Panera Bread is befektetett a technológiába mind a vendégekkel való kommunikáció, mind a hátsó konyhai műveletek területén. Az OpenCity AI-val együttműködik a hangvezérelt drive-thru rendelések terén, és a Miso Robotics-szal dolgozik együtt a kávé minőségének és hőmérsékletének ellenőrzésére a termék konzisztenciájának növelése érdekében. A Panera számára az a kérdés, hogy "hogyan helyezzük át embereinket magasabb értékű, magasabb minőségű vendégélményekre" - mondta George Hanson, a cég digitális vezetője. "Legyen szó több időt tölteni az ételek előkészítésén és minőségellenőrzésén, vagy személyes interakciókra" - mondta Hanson a CNBC-nek adott interjúban. "Lehet, hogy csak bejár a vendéglőbe és megkérdezi, hogy tetszett-e az ételük, vagy elviheti az asztalukat - csak ezek a meghitt interakciók. Mi magasabb értéknek tekintjük ezeket." A Chipotle, mint az éttermi szektor technológiai vezetője, szintén együttműködött a Miso Robotics-szal, bemutatva a Chippy nevű robotikus chipkészítőjét, amely jelenleg egy Fountain Valley-i étteremben van telepítve és chipet készít. Az AI segítségével a Chippy-t arra tanították, hogy pontosan reprodukálja a márka chip receptjét sóval és friss lime-lével. A következő Chippy verziója meghatározza a készítendő chip mennyiségét is. A vállalat továbbá AI-t alkalmaz az alkalmazásában a javasolt rendelési folyamatban, és kamera rendszereket használ a Cultivate Center tesztkonyhájában, hogy valós idejű adatokat nyújtson a szükséges termékmennyiségről a vásárlói forgalom alapján, hogy előrejelzőbb és kevésbé reaktív legyen. A vezető ügyfél- és technológiai tisztviselő, Curt Garner, azt mondta a CNBC-nek, hogy reményeik szerint az AI és a robotika erősíti és javítja az emberi élményeket a vállalat éttermeiben. "[Segít] a személyzetnek, a menedzsereknek, a csapatnak, hogy alkalmazkodjanak a jelenlegi környezethez eszközként, de nem vonja ki őket a vendégek kiszolgálásából és az üzlet irányításából" - mondta.

Népszerű bejegyzések