Miért bukott meg a Spotify hercegi fogadása?

A cikk összefoglalása: A Spotify 2020-ban egy exkluzív szerződést kötött a Sussex hercegével és hercegnéjével, amely állítólag 20 millió dollárt (15,6 millió fontot) ért. Azonban azóta a hercegi pár népszerűsége csökkent, és a Spotify is csökkenti a hírességekkel kötött drága szerződések és eredeti tartalmakra való támaszkodását. Meghan podcast-je az egyik leglátványosabb veszteség lett, amikor a Spotify és a hercegi pár Archewell Audio közölte, hogy közös megegyezéssel szakítanak egymással. A Spotify azóta több száz alkalmazottat is elbocsátott, amely a podcasting divíziót is érintette, amelyet néhány évvel ezelőtt több mint 400 millió dollárra értékelt felvásárlásokkal szereztek meg. A Spotify vezérigazgatója, Daniel Ek elismerte, hogy hibákat követtek el a több mint 1 milliárd dolláros költekezés során, amely a 2019-es törekvésüket követte, hogy meghatározó szereplővé váljanak az iparágban. A Spotify továbbra is hajlandó drága partnerségekre, például Joe Rogan controversial műsorára, de Meghan podcast-je nem hozta meg a várt eredményeket. A válságkommunikációs szakértő, Mark Borkowski szerint a tartalom volt a kulcs, és nyilvánvalóan nem volt elég nagy a közönség. A hercegi pár népszerűsége az Egyesült Államokban is csökkent, és a Spotify is inkább olcsóbb, harmadik fél által készített tartalmakra fog koncentrálni. A cikk szerint a Spotify részvényei az idén közel 90%-kal emelkedtek, és a cég továbbra is növeli felhasználói számát és podcast kínálatát.

Népszerű bejegyzések